Friday, January 10, 2014

Jumaat Ini

Assalamualaikum

Hari ini aku pindah office baru. Dari KLCC yang sangat-sangat dibanggakan oleh sebilangan rakyat Malaysia ke sebuah menara yang nama dia pun macam nama sayur ja, tak glemer langsung. Menara Binjai di jalan Ampang.

Namun jangan suka-suka judge dari sudut luaran. Walaupun nama dia macam nama sayur, tapi dalam dia serius macam rumah tauke ladang sayur Cameron Highland. Kalau orang-orang muda cakap "Perghh.."

Milik Ku

Ada gift dalam laci

Ada Kad

Kerusi Company Man

Bergambar di Sky Garden


Yelah, dulu aku di office lama macam di anak tirikan. Kata ja, Drilling. Kata ja, EnP. Kata ja, core business. Tapi workstation pun kena share. PC bukan lembab tahap siput lagi dah, lagi dahsyat daripada siput. Division lain adalah jugak pergi team building ke dinner division ke. Division aku? Jemputan berbuka puasa pun pilih-pilih orang je.

So berkat hari Jumaat ini, aku berpindah ke office baru. Tinggalkan office yang penuh dengan politik kotor, SV yang hanya ambil credit atas kejayaan dan buang kau jauh-jauh bila kau gagal, kawan-kawan yang awalnya ajak berjaya sama-sama, tapi last-last sembunyi, makan sorang. Aku dah tawar hati dengan suasana macam tue.

InsyaAllah di office baru, benda tue semua tak payah nak fikir lagi. Biar aku teruskan dengan cara aku dan mereka dengan cara mereka. Semoga Allah beri petunjuk kebenaran kepada kami semua.

Solat jumaat tadi, aku tersalah percaturan. Hujan rintik, macam dah lewat. Aku masih lagi mengikut nafsu untuk pergi makan. Akhirnya sampai elok-elok ja, orang azan. Aku baru nak ambil wudhuk. Eloklah, dengar kuliah berdiri. Masjid penuh. Penuh perhatian aku dengar setiap apa yang diucapkan khotib.

Aku jangkakan khutbah persediaan menyambut Maulidur Rasul minggu depan. Tak sangka pula khutbah isu semasa. Alhamdulillah, ada juga ilmuan tak disumbat mulut. Semoga Allah bantu kami semua.

Malam nie, macam nak tidur saja. Esok ada banyak lagi kerja nak buat nieh. Kerja persediaan seterusnya. Heh heh heh heh.

Sekian.

No comments: