Sunday, December 19, 2010

pilihan seorang lelaki

dunia kini sedang dalam kecelaruan, antara jelas dan kabur, antara cinta dan mainan, antara tulus dan simpati, antara sayang dan perang. institusi keluarga dan cinta remaja antara dunia-dunia yang sedang dalam kucar kacir.

kekeliruan dan kepastian antara perbezaan lelaki dan perempuan pencetus kekeliruan yang rumit. perempuan tidak memahami lelaki dan lelaki tidak memahami perempuan. jadi kepada kaum hawa yang terjebak dalam cinta ustaz dan ustazah, atau cinta antara cikgu cikgi atau cinta penyanyi dan penari sekalipun, inilah pilihan hati seorang lelaki. bukan seorang jer tapi kebanyakkan. lelaki kebanyakkannya lebih rasional dari emosional. rasionalkanlah diri anda kaum hawa, fahamilah kami lelaki memilih pasangan secara rasional.

nie amik tips nie

1. anda mestilah perempuan secara fitrah
2. lemah lembut, malu2 ckit...haaa kalo cakap tue jgn kuat, lelaki paling xsuka perempuan yg gelak kuat. kalo ada pown mybe sekadar kawan jer xlebih dari tue.
3. pandai memasak dan melakukan kerja rumah, kalo pandai menjahit kira bonus la
4. pandai menjaga diri, kemas dan nampak sesuai la nak wat bakal isteri, kalo mekap dah seinci tue hadusss susah nk ckp lah mcm mana.
5. xmelawan ckp, kalo nk tegur k, nk marah k, kena berhikmah. lelaki paling xsuka perempuan yang melawan cakap secara terang-terang.
6. elakkan pakai terlalu seksi, jika anda jenis seksi la kan, kalo penulis lebih prefer yang berbaju kurung dan bertudung, biasa-biasa jer...xpyah nk lilit tudung tue.
7. rajin mengambil tahu tp xterlalu mengongkong.
8. independent, matang, stakat xjawab call tue xyah la merajuk, xreply msg tue xpyah la nk wat muka 30 sen
9. nie last kowt, menjaga perhubungan dengan semua orang. lelaki xsuka perempuan yg slalu xpuas hati dan suka bergaduh..plg penting hubungan dengan mak ayah dan orang tua-tua, sng citer beradab sopan dan bertata susila lah...

nie mybe pilihan bg lelaki-lelaki yg macam penulis, yg biasa2 jer....kalo lelaki yg luar biasa, luar biasalah sikit demand diorg. tp kalo penulis personal punya demand..bnyak lagi nie...hehehehe

6 comments:

Fairy said...

wah3...demand gile....hahah~

Fahmi Ali Jr. said...

Padu!.
nice dh post ni, ada betul di situ.
xdemand cuma, nak yang sesuai..
baru bercinta sampai ke syurga. ^^

inspirasi arjuna said...

uppss kantoi...hehehe...
mstila demand..nk pilih bakal isteri kowt...

nk beli ikan kt pasar pown puas pilih....nie plak nk plih bakal...hahaha

Fairy said...

hahah bgs2....nak2 lg zaman skrg kn....

ridhwan said...

pehal baju kurung..~

Anonymous said...

Ako setuju ape yg mu ckp tu.. Pompuan susah nk cari yg memenuhi apa yg kita nak.. Paham2 la je dorang pon cm laki cari duit gak.. So tak mase la katekan..
Bagus bangat seyh post ni