Wednesday, January 19, 2011

1 bulan 1 minggu 5 hari 19jam 2 minit 49 saat


sudah sekian lama penulis berada di meja workstation nie..lama ke? lama la jgk kn..bersama2 jgk dengan housemate2 baru yang masih tidak dapat menandingi geng hikayaterz iaitu housemate2 lama yg mmg happening. soryla housemate baru yer..korg happening jgk cuma masih amatur hehehehe...

citer sal housemate baru, haaa ni la nk stoly moly kt engkauworang niee..

ok, kita mula dgn roomate sendiri la senang sikit. A Samad Acap, gelaran terbaik untuk dia..urmm (fikir) .."Dr. Ir." walopun ada cita2 nk jadi lubricant engineer berdasarkan tempat intership skunk nie namun beliau on-call 24 jam mcm sorg Dr. kt hospital pakar. beliau yg juga merupakan salah sorg hikayaterz yg tidak menunjukkan belangnya ketika bergelar hikayaterz dulu kini menampakkan lifestyle seakan Dr. urmm (fikir) .."Dr. cinta"

(mcm mana la saudara zul bleyh melayan Dr. A Samad Acap nie sehari hari dlue)

next, bilik sebelah,

bilik nie extreem sbb diorg penggemar sukan2 extreem, tokey atau nama sebenar Ahmad Shafiq..mcm mana nk ckp arh..urmm (fikir) .."chef"..selain meminati sukan extreem dan berminda terbuka hasil pembacaan yg banyak beliau juga pandai dan rajin memasak. masakan kampung antara yg plg hebat oleh beliau ialah lempeng, dan segala cucur2 untuk minum petang.

next, roomatenyer,

yg sorg nie..gelaran terbaik untuknya..urmm (xpayah fikir) .."information center", penulis cabar korg list 10n perkara yg korg baca dalam internet yg saudara azri tak tau. beliau juga merupakan GPRS terbaik untuk ktorg pusing2 kL selain catalog harga untuk semua barang2 hardware dan gadget2 yg nak dibeli. banyak kelebihan sorg nie sbb beliau jga menjaga perbendaharaan rumah ini sebelum memberi kepercayaan kepada roomatenya sebelum beliau berangkat ke Labuan selama 2 bulan.

next, master room,

bilik plg besar dalam rumah ini dan mempunyai tandas sendiri di dalam bilik, salah seorangnya adalah orang utara, merangkap "hang 5 bersaudara" dalam filem magika yang loghat utaranya pekat. beliau amat sesuai memakai gelaran..urmm (fikir) .."workaholic". beliau mula menggantikan saudara azri sejak keberangkatan azri ke labuan, menjadi org paling lewat sampai ke rumah. kira2 pukul 9 mlm, tue plg awal. selain itu, beliau juga suka ke opis pada hujung ming sama ada sabtu atau ahad dan pulang pada pukul 11 malam. selalunya ada saja kerja yang dibawa balik ke rumah. banyak sungguh kerja dia.

next, roomatenyer,

roomate kpd workaholic nie, gelarannya..urm..(fikir) "misunderstood", slalu "laaa ak ingt..". hurm tue la ayat yg selalu sngt dia guna. selain tue beliau juga jenis relax dan sungguh demand untuk mengisi perutnya. dan beliau nie sungguh susah untuk difahami. penulis pun payah sikit nk faham.

ok, stakat nie dlue...jumpa ag nnt..
bubye

1 comment:

4 said...

pekh, inspirasi puji aku^^