Monday, January 3, 2011

kekasih berhati permata

aku telah lama menyukai dirinya
dan bermula detik itulah aku kecundang
apabila memiliki menjadi makna cinta sejati
aku lupa kepada memberi

saat itu juga
aku mula memilih untuk sempurnakan dia
tanpa aku tahu isi hati dan kemahuannya.
sedangkan aku miliki segala kelemahan

hatinya terluka
kerna aku yang selalu inginkan kesempurnaan

sehingga dia tidak mampu menitiskan airmata
menafi segala cinta beralas derita
cuba untuk gembira
untuk seorang kekasih berhati permata

segalanya sempurna pada mataku
namun tidak pada hatinya

hari ini aku merasa dia terluka
membawa diri mengubati sengsara

tiada janji dapat ku ucap lagi
dalam keresahan hati
menjadi kekasih berhati permata

P/s: namun aku masih berharap masih ada ruang untukku dalam hatimu..aku akan terus menunggu...

6 comments:

Anonymous said...

semua orang tak perfect.. kite kene terima seseorang tu samaada kekurangan dan kelebihan seseorang tu.. mgkin kekurangan seseorang itu membuatkan kite tak suke, adakah die suke kekurangan yg ade kat kiter? btol tak.. terima si die seadanya barulah hidup bahagia.. cewah... nOboDY is PErfect

inspirasi arjuna said...

yup...semua org xperfect...xda niat untuk mencari kesempurnaan...tp kdg2 percakapan ku diluar kawalan...tidak terlintas niat untuk tidak menerima seadanya...

Anonymous said...

maybe she needs some space to breath.. bg die mase utk melupakan at the same time ko try to persuade her back... ko mintak maaf byk2 dan doa kat ALLAH.. ko taw kan doa pelembut ati kan?? bace la insyaALLAH dgn izin ALLAH die akan terima ko balik..

inspirasi arjuna said...

aiseymen....dlm sngt nie...ak xda la sampai mcm tue...hehehe...

nyway thnkx 4 the advice...

Anonymous said...

ni utk persediaan juz in case happen in the future... malu pulak nasihat ustaz cam ko nie :)

Anonymous said...

aiseymen sbb meaning puisi nie berlaku kat aku gak dulu2.. akhirnye die tros pergi buat selama2nye...