Tuesday, September 20, 2011

perempuan cakap lelaki tak ambil berat

"laki mmg macam tue, sebelom kawen lain...dekat mana pown, bila2 pown...sanggup datang..sanggup temankan..tp lepas kawen..bz laa, bnyak keja laa, xda masa laa"

lepas kawen org laki mmg berbeza ka?rsanya sama jer..orang perempuan jer kowt rasa mcm tue..

"abes, dulu bukan main romantik, suka bg bunga..suka ckp benda2 yg sweet2 jer...skunk bkn ckp..nk jumpa kt umh pown jarang"

apa yg berlaku tue adalah biasa kepada semua pasangan yg lepas kawen..sbnarnya tanpa disedari oleh kita semua..sebenarnya situasi sebelom dan selepas kawen adalah berbeza sebab mengalami beberapa perbezaan..

btol, mmg lelaki akan cenderung menjadi kurg romantik dan secara tiba tiba berubah menjadi seorang yang pendiam..

kenapa?

sebab utama adalah tanpa disedari perasaan cinta telah berubah menjadi tanggungjawab..dulunya lelaki xperlu fikir 100% pasal perempuan tue..tapi sekarang lelaki bertanggungjawab 100% kepada perempuan yang menjadi isterinya..segala perbuatan, makan, keselesaan, percakapan, apa yang orang lihat dan yg penting apa yang isterinya rasa.

lelaki diciptakan dgn ego yg tinggi..dia tidak akan bertanya tetapi lebih suka meneka perasaan isterinya..mereka cenderung untuk memberikan kemewahan dan keselesaan kepada isteri itulah sayang orang lelaki...

penulis tidak cakap yang itu adalah cara yang betol..
namun itulah yang dialami oleh ramai lelaki..kemurungan ini biasanya berlaku semasa dalam perjalanan menuju ke majlis akad nikah lagi..lelaki cenderung untuk memikir..
apa yang akan berlaku kalau..
apa yang akan berlaku kalau..
apa yang akan berlaku kalau..

jadi itulah perkara sebenar yang berlaku..

ada masalah?

kebanyakkan lelaki akan bicara masalah berbentuk kewangan dan kos kepada kawan kawannya berbanding isterinya..lelaki tidak ingin nampak lemah dan tidak boleh diharap oleh isterinya..sbb dia selalu ingin isterinya bergantung padanya bukan pada diri sendiri..

itu berlaku pada pasangan yang tidak menyedari situasi ini..

jadi kepada yang menyedarinya..
carilah jalan mengatasinya..
sekian

No comments: