Sunday, August 5, 2012

Yeahh !!!

Assalamualaikum

Hari nie 5hb Ogos 2012. Bila tengok kalendar jer, Geli hati pun ada, Nervous pun ada, Excited pun ada. Tengok duit dalam account. Aduhh banyak berdoa. InsyaAllah sempat sampai rumah hujung semester nanti.

Citer pasal hujung semester pulak, tue lagilah excited. Nielah semester terakhir dah nak abes belajar. Macam nak terjun back flip kat air terjun pun ada. Macam nak jerit kuat-kuat pun ada. Hahahahaha.

Tapi ada perkara yang merisaukan aku. Convocation approval kat UTP nie. Senyap jer staff UTP nie, takda plak nak mintak isi borang pape, takda plak nak panggil briefing ke apa. Haish, bukan nak gelut ke apa tapi aku dengar dengar citer daripada budak-budak MARA, diorang kena aniaya dengan finance UTP.

Tiba-tiba ada tonggakan bayaran RM 2 ribu lebih masa tahun 1 yang diorang kena bayar, dari mana datang tonggakan tue diorang pun taktau, semua dah setel. Kalo ada tonggakan macam mana pulak semester lepas diorang boleh je check result.

Lagi 1 cerita aku dengar, UTP lambat inform MARA untuk student tajaan batch aku yang diwajibkan tambah 1 semester lagi. so duit elaun diorang sudah stop bulan Jun lepas. So sekarang diorang tengah kopak.

Atas pengalaman macam nie aku sedikit stereotype dengan staff UTP nie. Aku dah kawan-kawan lain pernah jugak kena kes aniaya nie masa kami baru balik Intern dulu. Report yang nak dihantar tue ditulis hanya perlu signature supervisor sahaja. Tapi bila sudah sampai UTP, dah kena cop pulak. Siot jer.

Tue suma pengalaman yang tak best la dekat UTP. Nie tak termasuk lagi, citer kenangan pahit FYP aku. Tapi yang tue lain kali lah citer. Malas nak taip banyak-banyak.

Ada lagi benda yang tak buat lagi sepanjang di UTP nie. Antaranya:

1. Kad Raya Hikayaterz Custom Made.

2. Video Hikayaterz UTP Life (Macam video akustkima KMPh dulu).

3. Photoshoot di Taman Negara Gunung Liang - orang cakap tempat dia cantik, siap boleh naik bot lagi.

4. Photoshoot di Pantai Perak (teluk batik/teluk senangin)

5. Jalan-jalan cari makan seharian di Lumut.

Semoga dapat la buat semua nie, masa yang tinggal pun dah tak banyak, lepas raya ada 3 minggu jer lagi.

"Letz create thousand more memories"

Sekian.

No comments: