Sunday, June 29, 2014

Malukan Bangsa di Kaunter Bayaran

Assalamualaikum

Aku dengan 3 barang sedang beratur di kaunter express tidak lebih 10 barang. Di depan ada makcik slumber bapak beratur di dalam barisan yang sama dengan barang-barang penuh 1 troli.

Seorang uncle cina yang beratur di belakang makcik tadi tegur sambil tunjuk ke arah signboard 10 barang. Makcik tue buat tak tau.

Aku pun fed up dengan line yang panjang, ada pulak orang buat perangai macam tue. Aku pun keluar daripada barisan dan beratur di kaunter lain. Harap lebih cepatlah.

Sekali aku dengar suara jerit-jerit orang bergaduh. Aku intai-intai, rupanya makcik tadi bergaduh di kaunter sebab casher suruh dia angkat barang dia yang banyak2 tue masuk balik dalam troli dan pergi beratur dekat kaunter lain.

Selepas tue Makcik tue pun sambil marah-marah berjalan. Dengan anggapan dia betul dan casher tue salah. Ruginya aku pindah barisan sebab selepas itu kaunter express jadi betul2 express dan aku yang tersangkut dan makcik tadi mai baratur di belakang aku, masih bising-bising dengan maki dan hamun.

Banggalah dengan bangsa kamu tue

Assalamualaikum

No comments: