Monday, July 4, 2016

Non-Productive Days Menanti Raya

Assalamualaikum w.b.t

  1. Harini, Isnin dan kemungkinan besar hari esok juga (Selasa) akan menjadi hari yang paling tidak produktif dalam tahun ini (2016). 
  2. Jalan-raya dah hampir kosong, Pejabat dah hampir kosong. Ramai antara kami sudah pun berada di kampung halaman untuk persiapan menyambut Hari Raya. 
  3. Aku masih disini untuk hari ini dan separuh hari esok. Insya-Allah. 
  4. Mujur aku balik ke kampung tahun ini dengan ETS. Kalau drive sendiri, mau tengah hari ini sudah sampai di Ipoh menuju Kedah Darul Aman. 
  5. Kereta (wife aku punya) sudah awal lagi dihantar pulang ke kampung untuk diketuk pulihkan kemek akibat dilanggar lari semasa parking. Sedar-sedar siangnya sudah kemek. Itupun sedar sebab abang servis Perodua yang bagitau. 
  6. Malam ni kena mengemas rumah, membasuh baju dan persiap beg untuk balik esok. 
  7. Surau yang aku selalu solat terawikh itu ada pulak dibuat tahlil lepas Isyak. Memang lambatlah aku sampai biasanya. Sempatlah aku buang semua baju ke dalam mesin sebelum keluar ke surau. 
  8. Memang selalu aku pergi lambat. Sempat aku habiskan solat Isyak dan solat sunnat selepasnya sementara mereka menghabiskan tahlil. 
  9. Selepas 4 rakaat terawikh mereka buat pula tazkirah, tak diduga kadang lama, kadang sekejap pula. Aku ke belakang dan sambung selebihnya sebelum bergegas pulang. 
  10. Aku lebih prefer solat terawikh dulu sampai habis. 

No comments: