Sunday, March 19, 2017

Sarcasm Tak Kena Tempat


Assalamualaikum w.b.t

  1. Secara peribadi aku tak tau salah silah keturunan datangnya perkataan Sarcasm. Aku cuma guna dengan suka duka hati aku dengan prasangka ianya membawa maksud yang sama dengan sindiran.
  2. Sarcasm kini mendapat tempat di hati masyarakat. Ramai orang suka tulis secara sindiran. Masa mula-mula orang ramai menulis secara sarcasm ni, nampak macam impak dia agak kuat. Ada kebarangkali besar boleh jadi peluru yang kuat semasa membalas hujah lawan atau mengkritik idea-idea bodoh.
  3. Baru-baru ini aku masuk satu group membincangkan isu agama, Lama-kelamaan group ni makin popular. Ramai yang masuk dan mula menulis disitu. Ada kawan dan lawan. Menulis menyokong, mengkritik, sindir dan macam-macam lagi.
  4. Cuma baru-baru ini aku terasa macam terlalu ramai orang bodoh mula menulis didalam group tu. Mereka menulis seakan-akan tiada orang bijak yang sedang memerhati dan mentertawakan mereka.
  5. Kata mereka sendiri (hashtag) #biarbodohasalkonfiden. Cakap tak tengok cermin.
  6. Aku bukan stalk. Saya buka tengok profile si penulis. #biarbodohasalkonfiden.
  7. Terbaru ada sorang mamat post buat cerita bodoh. Aku tak pasti apa niat dia untuk mengkritik atau buat lawak sindiran. 
  8. Cuma aku rasa lawak bodoh tu sangat tak proper untuk seorang yang menggelar diri pencinta ulama. Apa jadahnya kalau suka-suka guna nama ulama untuk dibuat lawak bodoh.
  9. Bukan kerana saya terlalu pandai. 
  10. Cuma aku rasa kalau nak jadi bodoh, tolong jangan buat lawak bodoh below normal standard. 
Sekian.

No comments: