Thursday, June 17, 2021

Separuh Jiwa

 Assalamualaikum w.b.t

  1. Jiwa aku yang suku beberapa hari lalu dah naik lagi suku jadi separuh. Mungkin tengok orang di sekeliling aku pun semuanya kembali aktif bersemangat.
  2. Boss aku call pun cakap "its okay"
  3. Abang Maliki pun nampak bersemangat balik disebalik kejap-kejap phone dia asyik berbunyi jer. Makin sibuk dia sejak dapat laptop kerja ni. Disebalik aku turut bersimpati kepada beliau yang dijanjikan naik jawatan baru dengan kelebihan-kelebihan tertentu tapi akhirnya dicantas orang lain. 
  4. Beliau dah pickup the pace dan sekarang jadi terlalu laju. Aku pun pening.
  5. Geng basikal pulak mula terjebak dengan larian. Ramai join larian termasuk yang tak main basikal pun semua pakat lari masuk virtual run. 
  6. Semangat membara semuanya. Awal pagi, petang, malam dan tengah malam pun lari lagi. 
  7. Aku pun moving forward bit by bit. bit by bit. bit by bit.
  8. Ada agenda baru pula masuk, nak mula business sendiri dalam Strata Property Management. Sekarang tengah merancang nama syarikat dan strategi perniagaan. 
  9. Apa nama syarikat yang sesuai?
  10. Tolong cadangkan.
Sekian

No comments: