Tuesday, June 15, 2021

Suku Jiwa

 Assalamualaikum w.b.t

  1. Setelah 455 hari berlalu. Bermula PKP yang pertama akibat pandemik COVID-19, sehingga ke hari ini, aku masih bekerja dari rumah.
  2. Alhamdulillah setelah 2020 berlalu dengan agak baik. Tahun 2021 yang kini sudah sampai setengah tahun, sama ada sedar atau tidak sedar. Cabaran tahun 2021 agak berbeza daripada tahun 2020.
  3. Jujurnya, aku sudah hilang arah, tinggal suku jiwa untuk buat kerja. Aku hanya buat perkara-perkara penting dan selebihnya aku hilang motivasi. 
  4. Mencuba perkara baru mungkin boleh membangunkan api dalam jiwa aku. Aku cuba memasak, mengemas rumah dan berfikir untuk buat renovation di beberapa ruang rumah. Berlari 5km dua kali seminggu. Namun buat masa ini motivasi aku tak kekal lama. 
  5. Motivasi kerja seolah-olah tinggal 10-15% sahaja lagi. Aduh. Apa sudah jadi? 
  6. Nak menulis point keenam ini pun aku hilang idea. 
  7. Ya, Allah ampunkanlah dosa-dosa aku. Hilangkanlah kemalasan, kelesuan yang membelit badan ini. Bangkitkan semula api dalam jiwa aku. Izinkan aku bangun dan berlari bukan lagi merangkak setiap hari. 
  8. Hari ini adalah hari baru. 
  9. Aku masih belum hilang harapan. Aku mesti bangun. 
  10. Tunaikanlah doaku ini Tuhan, Amiiinnn. 
Sekian. 

No comments: