Tuesday, October 26, 2010

microphone 10 [kekanda adinda cont...]

aduh penat betul otak nie. semalam baru habis satu test esok petang ada ag 1 test untuk semua petroleum engineering student yang amik course well test analysis. penting tue test nie cover 20% coursework dan penulis xnak wat silap ag macam test 1st dulu. amiiin~

penulis agak kering idea jgk nak citer apa kt korg nie but baru jer terbaca post kt uncle punye blog so penulis ase nak sambung topik perbincangan beliau lah. disebabkan ketua kampung beliau memang suka mengajar anak didiknya termasuk beliau untuk ulas cerita tak habis. nie semua salah penjual susu kacang soya di tepi sawah rumah beliau.

cerita pasal bini/isteri/orang rumah. betol kata uncle dulunya wanita bergelar isteri sememangnya sinonim dengan "menguruskan rumah tangga", "memasak di dapur" dan kawasan2 yang sama waktu dengannya. senang citer dulu standard suami la peg keja n isteri kejanya di rumah semata mata. namun sejak kebolehan wanita dalam bidang2 tertentu mula dikenalpasti. mereka tidak lagi hanya bermain di kawasan dapur. mereka telah pergi jauh dan sememangnya ada dikalangan mereka yang menjadi kebangaan negara dan bangsa.

ingin penulis nyatakan disini. ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak 100% benar. ok? walau setinggi mana pun tahap pencapaian seorang isteri. isteri tetap isteri dan dia masih bertanggungjawab kepada semua yang berkenaan dengannya. di zaman ini ada setiap ibubapa dalam masyarakat perlu berjuang untuk memberikan yang terbaik untuk keluarga. salah satu faktor yang perlu adalah wang lah kan. so kalo pendapatan suami tidak mencukupi apa salahnya si isteri turut membantu. xpe benda nie xjadi masalah. pandai2 lah suami dan isteri bawak berbincang hal rumah tangga masing2. hehehehe...

citer sal pelajar wanita di universiti plak. kata uncle merujuk kepada wanita dia ipta, penulis mmg stuju. faktor lambakan pelajar wanita membuatkan mereka terpaksa bersaing untuk mencari pasangan suami yg baik hehehe. susah tue...bayangkanlah kalo si pelajar wanita nie demand nak lelaki yg berkulit cerah, badan sasa, tidak merokok, dan tinggi.
kita try kira contohnya ada 8ribu pelajar lelaki di ipta tue. katakan pelajar wanita nie 3rd year student.
  • so pelajar lelaki yg lebih muda dah kena reject. 1/2 drpd total dah kena tolak. tinggal 4ribu jer yg lebih berumur dan sama umur.
  • xnak perokok, buang ag 1/2. tinggal 2ribu ja...
  • berkulit cerah...kalo kt malaysia nie susah ckit tolak 2/3. tinggal ag 700.
  • tinggi lampai. skunk nie susah jgk nk jumpa lelaki yg tinggi kta kira jgk la yg sedang2. kta tolak yg rendah jer.1/3 dah kna reject. tinggal tinggla la lebih kurg 500 ag
  • nak badan sasa plak. hurmm tolak ag 1/2. dah tinggal 250 org jer lg
so standar pelajar wanita kt ipta lg ramai kn. andaikan pelajar wanita adalah 2kali bilangan pelajar lelaki iaitu 16 ribu dan kita anggap ciri kt atas adalah ciri2 yg general yg semua wanita nak so untuk kes2 tercicir kita kuarkan 1/5 dari pelajar wanita untuk kes2 pelik. so 12 800 org pelajar wanita yg idam2kan mempunyai bakal suami yg cuma ada 250 org jer.

fuhhhh 12 800 ribu org berebut 250 org. wahh kira2 50 org wanita berebut 1 lelaki. dahsyat2...tue belum ag tolak kalo ada ciri2 lain macam:
  • tak tinggal puasa dan solat
  • lelaki sejati luar dan dalam (heh heh heh=D...)
  • romantik
  • independence
  • bukan lelaki gatal (buaya/playboy)
  • dll
hurmmm kesian kt pelajar2 wanita ipta. so student2 wanita ipts kena bersyukur laa. tgk kt utp nie ramai pelajar lelaki dr perempuan hehehehe.

p/s : senang citer..kepada pelajar2 wanita ipts diluar sana. xpyah couple lah. tunggu lah korg grad dulu t cari pasangan kt tempat keja. kt dunia sebenar, ada ramai lagi so korg xdalah terdesak untuk bersaing demi berebut bilangan lelaki yg sikit kt U korg tue kan...member2 penulis pun ramai ag yg single. hehehehehe...

(kawan2 ak dah pomote korg kt blog nie...blanja makan arr...hehehe)

7 comments:

Anonymous said...

yeah...demand sungguh perempuan2x itu....aigooo...ada sebab perempuan lebih ramai dari wanita....dan ada sebab kenapa lelaki sedikit.....

perempuan diluar sana..jgn risau akan jodah kamu...pasti ada.....cuma lambt atau cpt....tp kalu tak da...smoga hati redha...

just pegang dengan ayat Allah...yakin dengan janji Allah....
psn utk diri saya juga...

inspirasi arjuna said...

hohohoho.....kelepek aku terkena...

betol tue apa fuzah ckp...korg dgr ckp dia...

"mak..maklah cari jodoh untk sy...sy terima jer"

Anonymous said...

aiyak....kene balik aku...tp mak aku kata...cari jodoh sendiri....

tunggu aku cari...lambat lg la.gamaknya....mission first...

inspirasi arjuna said...

alahhh.....fuzahh jgn wsau lahh...
t jumpa la tue..

Anonymous said...

aku tak penah risau....bnyak benda aku nak kena buat..mungkin bla umur aku sudah memcecah 30an..mungkin aku kena risau...tp aku tak kisah gak..sbb ada panedol antifast...so cepat hilang risau...hahahhaha

mission first: project terbaik aku kena laksanakan dulu...heheheheh

Anonymous said...

aku tak penah risau....bnyak benda aku nak kena buat..mungkin bla umur aku sudah memcecah 30an..mungkin aku kena risau...tp aku tak kisah gak..sbb ada panedol antifast...so cepat hilang risau...hahahhaha

mission first: project terbaik aku kena laksanakan dulu...heheheheh

inspirasi arjuna said...

hahahaha....ok gud2..nothing to be worry lah....