Tuesday, May 10, 2011

Camping Trip Organized by hikayaterz

tanggal 7 May 2011..
arhhh dah macam berita tv 1 plak...

direct tue d point jela..penulis nk citer ktorg peg camping kt sg. congkak di ulu langat..
tp straight forward sngt plak..
xda suspen..xbest xbest..

ok 11 org teruna cuba mencabar diri sendiri untuk survive dlm hidup yg kekurangan setelah lama duk bersenang lenang, tidor terbongkang, makan di pinggan minum di cawan. tahun ini mereka merancang untuk bercamping di dalam hutan (lama jgk ak x g camping..last camping OBS jer) so nie citernyer..

kesebelasan mereka adalah:

1. olahragawan sek rendah sultan idris - razmi
2. the last sabun suspect - acap
3. pemalas mandi - raimi
4. gelabah sokma - pokcek
5. pembantu rumah - afiq
6. halau nyamuk - apit
7. kuat mandi - zul
8. pencinta durian - syahir
9. chef masak lemak - tokey
10. project leader - qusyei
11. misteri - tiada dalam gambar

perjalanan kisah ini bermula setibanya mereka disana selepas 2 buah kereta dikenakan byaran rm3 untuk parking di tanah persendirian depan taman rekreasi sg. congkak tersebut.

zon 5 dalam pencarian, jauh ngeng jalan..berpeluh2 mereka semua..setelah 3 jambatan direntasi sampailah mereka ke sebuah negara tidak beraja..khemah dipasang/kayu api dicari/makanan tgh hari dimasak (semua ini dibuat serentak untuk menjimatkan masa)...selepas sumanya selesai..jom mandi..
opppssss....kita tgk dulu tmpat mandi. mempersembahkan sungai congkak:



mandi manda berlarutan selepas solat zohor dilaksanakan dan masak lemak cili api dihabeskan bersama seperiuk nasi putih dan sekuali sayur sawi dan carrot campur.

asar sudah menjelma selepas sumanya penat mandi manda, solat asar dilaksanakan dan durian dibuka untuk kenduri serta sesi borak2 bermula:



apakobondae yg mereka borakkan sambil relaxs selepas makan durian..

sesi borak berakhir, ada yg tidur sebentar untuk pulihkan tenaga setelah 1 hari bermandi manda.

petang, persiapan bbq bermula namun geng kuat mandi sungai sekali lagi memuaskan hati melempar geram di sungai congkak. bbq dalam persiapan, nasi putih ditanak diatas kayu api yg menghitamkan periuk belanga.

malam menjelma, campfire api menyala namun nyalaan api tidak cukup marah untuk menerangkan gelap gulita:


namun 11 teruna agak bijaksana, lampu suluh dan botol air 5 liter dijadikan pelita menerangi suasana malam untuk makan ayam bbq, sosej bbq dan borak2 bersama-sama:

malam sejuk bagai di kutub utara, hidup dengan bunyi unggas dan air sungai yg menggendang batu2 di pinggiran. indah sungguh untuk bermimpikan ketibaan bidadari dalam syurga bagai berada di taman kota kayangan. ya kota kayangan ciptaan tuhan tanpa ada sentuhan tangan2 perosak manusia.

cerita esok bermula lagi, cucur dihidang dan dicicah sos selepas subuh amat sedap bersama keledek dari rimbunan bara api perghhhhhhhh...baek punyer kata dafi (tak sengaja...)

3 teruna hilang akal berlari ke sungai dan mandi manda sampai biru muka mereka..disertai kawan yg selebihnya..hahahaha dan mangsa terahir mandi manda telah terkena dek saudagar yang menjual sabun dipinggiran sungai.

kami berangkat pulang kembali ke kehidupan biasa bising dan sibuk kota raya di tengah harinya selepas menjamah sup utara dan laici kang untuk menghilangkan dahaga ditegah panas bahang kota raya.

arinie penulis di ofis seperti biasa menuggu tamatnya 8 bulan di kota ini...

tuan pengerusi, bila trip seterusnya?

4 comments:

4 said...

jom pD!!!

Anonymous said...

kalu zon anda mandi tue atas dari perkampungan org asli..bagusla...

inspirasi arjuna said...

qusyei: jom2...ak xsuka la pantai...jom kiter cari air terjun lain plak...janda baik jom..sana lg sejuk..terbaik..dkt ja..masuk karak then terus exit janda baik..terbaik...

mahfuzah: kg org asli tue kt mana? yg rumah2 tepi sungai tue k?kalo yg tue mmg ktorg atas lg laa..sampai xda line fon, jenuh ktorg cari...

Anonymous said...

owh..kra ok la tue...kalu yg paling atas..tak de masalah...la....sbb bawah dari tue...sangat la kureng sket....sbb dah penah ke kawasan diorg...so tak galak sangat la..utk ke bhgn bawah...tue...nak better...sg gabai..dekat2x situ gak...