Wednesday, October 12, 2011

Lelaki BERJANGGUT tetap Relevan

gadis MELAYU tetap akan menjadi pilihan..kata abg JAMAL "Siapa bilang gadis melayu tak menawan"

bukan tue nk citer sebenarnya..post nie nk citer sal demand and supply lelaki yang digilai gadis zaman ini. akibat kegilaan kepada drama drama dan filem filem dari korea menjadikan demand kepada lelaki lelaki bermuka "cute" meningkat. Dek demand yang meningkat ekoran kegilaan gadis gadis melayu pada lelaki berkulit putih licin dan gebu, berbibir pink dan berambut sedikit serabai mcm baru bangun tido maka supply lelaki jenis ini pown melambak di pasaran.

penulis merasakan lelaki berbadan sasa, berkulit sedikit kasar, berkumis atau sedikit janggut dengan kulit sedikit gelap menjadi kurang popular dikalangan gadis gadis melayu. Namun nampaknya hipotesis ini nyata tersasar apabila penulis terbaca beberapa penulisan di blog blog gadis melayu dan beberapa hasil survey dan analisa terhadap gadis melayu di Malaysia.

memetik kata seorang gadis blogger ini
"Aku rase kan kool gile beb lelaki yang ada janggut..haha"

petikan yang lain
"Lelaki berjanggut juga nampak maskulin"

dan
"..then, bile laki tue simpan janggut kan siyesly nampak awsem gile..and kami kaum hawa ni*ecehh..akan rase protected!..haha.."

so lelaki berjanggut nampaknya masih relevan di mata gadis melayu terutamanya di Malaysia..

dan berdasarkan hasil survey
"Hasil tinjauan yang dilakukan terhadap beberapa wanita berusia sekitar 18-44 tahun mendapati lebih dari 50% wanita memilih untuk berdampingan dengan jejaka berjanggut. Bagi mengenal pasti lelaki pilihan mereka, setiap gadis ditunjukkan 15 foto lelaki yang memiliki imej yang berbeza-beza, iaitu daripada mereka yang dagunya licin tanpa janggut sehinggalah mereka yang yang menyimpan janggut. Tujuannya adalah untuk mengenal pasti ciri-ciri lelaki yang dianngap DEWASA, ROMANTIS, AGRESIF dan SERIUS dalam menjalin hubungan cinta."

antara contoh2 yang diguna oleh gadis gadis blogger ini adalah:
adey syafrien

ezany nizariff

bront paralae

zed zaidi

dan
yang nie...hahahahahahahahaha...(gurau)

so maybe ini jenis2 or fesyen2 janggut yang diminati (siapa tahu)..kalo dapat wat tajuk FYP nie mcm ok gak hahahaha...

kesimpulannya, lelaki berjanggut masih relevan di zaman ini..so sesiapa yang simpan janggut, jangan cukur janggut anda okkay..

2 comments:

Anonymous said...

janngut yg pnjng bley mnyebbkn kegatalan..~

inspirasi arjuna said...

tue terjadi kepada sesapa yang tidak menjaganya jer..