Friday, August 23, 2013

Cinta, maaf aku pergi jauh

Assalamualaikum w.b.t

Moga sampai kasih dan sayang ini pada cinta yang jauh.

Menjadi seorang jurutera penggerudian atau saintifiknya disebut DRILLING ENGINEER, bukanlah kerja yang mudah walaupun hasilnya agak memuaskan.

Cabaran untuk berada jauh dari ahli keluarga dan cinta untuk beberapa lama amatlah berat bagi hati aku yang sudah sekian lama asyik berjauhan sejak aku meninggalkan zaman persekolahan.

Dari Pahang, kemudian ke Perak, kini pula di Kuala Lumpur. Baru hari hari ini aku ingin melepaskan rindu-rindu yang berbekas di hati. Kemudian aku ditakdirkan pula untuk tidak berpijak di bumi yang sama.

Jauh di tengah laut biru terputus hubungan. Saat aku dan cinta saling memerlukan antara satu sama lain untuk meneliti jalan-jalan impian yang bakal kami lalui di masa depan.

Beberapa hari lagi perlu aku lalui. Cinta tuggu aku di bumi bertuah itu. Bumi tempat kita bertemu. Bumi tempat kita saling jatuh hati dan berjanji sehidup semati. Di bumi itu juga kau akn ku temui nanti.

Tunggu kepulangan rindu mu ini.

No comments: