Monday, November 22, 2010

apa ah tajuk nak letak untuk post nie? "lelaki lembowt" ok x?

di suatu ptg, ketika penulis tgh menunggu makanan yg ditempah di kedai mamak sambil bersembang2 dengan zul. wahh ramai jgk org kt tmn maju ptg2 mcm nie. ada beberapa org mat motor tgh lepak bawah pokok kt seberang jalan sana. ada jgk 3 org gadis berbaju pink ketat (baby-t hampir nampak bahagian bawah lengan), berseluar jeans sendat (carrot cut), dekat bus stop, jgk kt seberang jalan sana.

"streeeeeeettttt"(ini sound effect) ehhhhh silap, bukan gadis laaaa. lelaki la tue tue, kaw nie sedap mulut jer tau, marah mak~.

lambakan lelaki lelaki lembut di malaysia kini semakin menjadi-jadi, banyaknya mereka dikalangan kita bukanlah masalah sebenarnya. tapi ramainya 'mereka' yang berfesyen, berperwatakan, bercakap, berkelakuan, beraksesori seperti wanita. mereka2 yg begini yg menimbulkan masalah kepada kita. aissshhhh apesal skema plak ayat penulis kt perenggan nieT-T.

isu lelaki lembowt nie, isu apa arh? isu polittik k? owh~ tak nie isu kekeluargaan patutlah mcm xdihiraukan kt negara yg gah dgn politik nie, walhal politik pun hancus. kta org 'biar papa asal bergaya". biar masyarakat kita papa dgn budaya, agama dan moral asalkan pemimpin kita lantang berpolitik. nampak cool kn?

citer pasal hukum plak xyah cakapla, asenye suma org tau, HARAM hukumnya mana2 lelaki menyerupai perempuan dan begitulah juga mana2 perempuan menyerupai lelaki telah disahkan oleh Mesyuarat Khas Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak Darul Ridzuan.

namun disini penulis menulis bukanlah untuk menghukum atau menganjurkan kita semua memulau atau membenci semua lelaki lembut. bukanlah kesalahan dan kehendak mereka untuk dilahirkan seperti yang demikian, pasti mereka juga ingin nampak cool, hensem dan menjadi pojaan hati ramai wanita, cuma hajat mereka belum lagi kesampaian.

firman Allah S.W.T bermaksud:
"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya)."
(at-Tin:4)

lelaki lembut juga manusia biasa seperti lelaki lelaki maskulin lain. cuma mereka datang dengan watak yg lain. mcm dalam kotak pensel warna yang ada pelbagai warna, even kita xsuka beberapa warna dari 12 warna yg dijual, kuning contohnya. kita xdapat elak, mana ada kedai jual kotak pensel warna xda warna kuning. jadi janganlah kita pinggirkan mereka sebaiknya kita menganjurkan mereka kepada kebaikkan. baru la macho ye x?

sebenarnya lelaki lembut ini hanya perlu sedikit bimbingan dan perhatian daripada keluarga, kawan2 dan mereka2 yg terdekat ke arah syariat agar diorg nie xterjebak dalam masalah sosial. kat negara kita nie masalah sosial antara lelaki dan perempuan ngn buang bayi pun tak tertanggung jgn pula nk ditambah masalah sosial lain. hari nie, mereka berani bercium di tepi jalan demi cinta sejati katanya, sanggup tolak kLcc demi pakwe. aiseymen, mcm la bdk laki selekeh tue leyh bg kLcc betol. stakat modal air liur je, adik wa pun boleyh.

balik pada tajuk, hehehehe. so kepada sesiapa yang mempunyai sifat lelaki lembut, anak atau kawan yang lembut. mereka tetap lelaki dan hukunya juga tetap lelaki. mereka hanya milik perwatakan saja lembut. bungkusannye je lain, tp isinya tetap sama. hukum halal dan haram untuk lelaki biasa sama juga keatas mereka seperti batas pergaulan lelaki dan perempuan, aurat dll. jika mana2 pembaca blog nie, yg terlibat dngn kes nie, bersabarlah, jgn sesekali korg melayan perasaan korg dan menyalahkan takdir, redha dan terus kuat, inspirasi arjuna sentiasa menyokong kamu semua. walau lembut mcm mana sekalipun takwa juga yg dipandang Allah. hindarkan berfesyen sperti perempuan, bercakap pun kasi rock sikit ok=) walopun korg suka layan lagu jiwang hehehe.

"Rasulullah S.A.W melaknat lelaki yang berkelakuan seperti perempuan dan perempuan yang berkelakuan seperti lelaki, dan kata baginda lagi "halau mereka dari rumahmu!"."
(Sahih Bukhari)

hurmm skunk nk bincang pasal politik lagi?masalah kekeluargaan nie dah tenat sangt dh kt negara nie. semoga pemimpin2 kita mendapat hidayah Allah dan kembali melakukan terbaik demi memperbetulkan semua ini.

najiyyah : ehh tulisan hg mcm perempuan la
penulis : wehhhh....dah ak tulis mcm tue nk wat mcm mana???

(kalo tulisan menyerupai perempuan kira mcm mana plak?hehehehe)


ada k mcm tulisan perempuan?xda kan...karut arh ko naj...


duwe : karut arhh ko nie..tulisan plak..part nie korg jgn ikut, sesat nnt. tulisan xda kaitan k...

3 comments:

ridhwan said...

i nak jadi lembowt la yaw.. touching2 pompuan orang xpandang pelik..aww..~

bulu kaki: tulisan hodoh.. ekekekek..~

inspirasi arjuna said...

ngeng...tau nk touching2 pompuan ja...smayang jumaat xpenah nampak pun...tak touching plak...

inspirasi arjuna said...

bulu kaki: ada la sikit, tp smart kowt..dah lama dah blatih...