Friday, November 12, 2010

sejenak kisah bersama seorang pemalas

lepas solat jumaat adalah waktu terbaik untuk sambung mimpi sebelum zohor tadi. cuaca pun seakan menyokong niat kat hati nie. redup redup dan berangin seakan berada di kota London la plak hehehe=). tp tekad untuk adjust waktu tidur kembali normal untuk study week ini membuat jiwa ini mencari sesuatu untuk dilakukan biarpun semua perkara tue seakan hanya menbuang masa huhuhu T-T giler buang masa bnyak plak tue. download game masuk phone n main. skunk ada tambah 1 lagi game dlm phone ku yg sememang best hehehehe. hurmm but still ada ase penyesalan kt situ atas sikap membuang masa akibat dari malas yg mula bermaharajalela kt dalam hati ini.

"Demi masa! Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh. dan mereka pula berpesan pesan dengan kebenaran serta berpesan pesan dengan sabar"
(103:1-3)

rugi owh~ rugi. sapa yang rugi? orang yang menulis nie la sebab banyak buang masa. bagaimana dengan kempen 'Jom study sampai berdarah hidung' yang baru dilancarkan semalam. urmm nampaknya hanya bertahan semalam. macam mana pun malam nie mesti teruskan balik 'study sampai berdarah hidung'. ada ke sesapa nak join? sila angkat kaki kiri anda! hehehe=)

owh apa yang aku merepek nie. aduh bercakap perkara yang sia sia. korg jgn terikut-ikut plak perangai penulis ini ok.

sabda Nabi S.A.W:

"Sesungguhnya seoarang lelaki (atau perempuan) nescaya bercakap-cakap dengan beberapa kalimah tidak melihat bahaya terjerumus dia dengannya (kalimah tersebut) tujuh puluh tahun di dalam neraka"
(Hadith at-Termidzi)

hurm itu 70 tahun di hari akhirat. darab la sama ngn berapa hari kt dunia. Astaqhfirullah..
ok letz get back to 'Jom study sampai berdarah hidung'. bu-bye

No comments: