Thursday, May 3, 2012

berpeluh II

Assalamualaikum,

Hari ini aku tak keluar mana-mana, study mode. paling jauh aku keluar  dari bilik adalah tangga untuk amik angin pukul 11 malam. Itupun setelah mendapat nasihat daripada tok nujum pak belalang kerana menurutnya aku terkena penyakit angau. Gurau~

Berpeluh lagi aku hari ini, aiisshh duk dalam bilik pown berpeluh? mestilah! dah hari nie panas teruk nie. kata oghang utagha, panaih lit lit. bayangkan pukul 6 ptg pown, masih lagi cerah, terang benderang macam pukul 2 ptg.

Aku yang dalam study mode nie, semakin longlai la disejat cuaca panas menuju ke ptg hari. disebabkan mengantuk dan panas yang tersangat menyejat kering otak aku. aku perlukan otak yang lancar macam enjin kereta yang menggunakan Primax 95 Extra untuk pergi lebih jauh, lebih kilometer.

Jam pukul 4 petang, mata semakin berat dan suhu badan meningkat tinggi. beberapa kali aku ulang minum secawan air masak yang aku ambil dari jug Nik Mohd Qusyairi dan bekas air Muhammad Afiq. terima kasih. Aku berbaring. Mata terpejam, jantung berdegup perlahan dan tenang. otak mula berkhayal. hilang dalam angan-angan.

"nokia ring tone"

sapa pulak call niee...

No comments: