Wednesday, May 2, 2012

berpeluh

assalamualaikum,

Ptg tadi pergi menjengah ke pasar malam, lama jgk ak tak menjejak kaki ke pasar malam, berpeluh jugak dahi aku berjalan jalan kt sana, mcm2 ada, mcm2 yang terpampang depan mata, kang tak tengok membazir plak..astaqfirullahal'azim.astaqfirullahal'azim..astaqfirullahal'azim..

Perjalanan aku bertujuan mencari sebakul epal fuji berharga RM5. Setibanya di kedai uncle cina, tempat biasa aku membeli epal, sambutannya suram, sambutan meriah di ruang menjual mempelam(mangga). mempelam kuning2 lemak fuhhhhhhhh telan air liur aku.

Tapi memikirkan malas nak kupas dan takda tempat nak simpan (peti sejuk tidak kondusif), maka hasrat dilupakan. Kalau kat rumah sure aku dah beli, sebab mak ada nak tolong kupas kerana sememangnya aku sangatlah fail dalam arena kupas mengupas buah ini.

Confident
"Nak cantik kena la sakit" kata salah seorang rakan opis aku masa intern kat klcc dulu. Dan keluarnya aku ke pasar malam hari ini membuatkan aku menukilkan lagi satu kenyataan berbunyi
"Nak cantik kena la confident"

serius mereka sangat confident untuk berpakaian seperti "itu" ketika berjalan jalan di pasar malam.

Jual Apa?
orang lelaki haram menyerupai perempuan. Jaga-jaga abang abang hak duk jual barang orang perempuan kat pasar malam tuh. Tak kiralah, abang jual tudung ke jual rantai ke jual gelang ke. Jangan duk pakai barang barang yang abang jual tue, HARAM.

Makan
macam aku cakap tadi, aku mencari epal tapi lain yang aku beli. Mee kari dekat pakcik simpang tiga sudah ku beli pada 1st round perjalanan dan aku terus berjalan lagi mencari tau fu fa. Tapi aku ternampak pulak murtabak yang tebal. haishhhhh.

"nafsu tue nafsu" kata duwe

malangnya aku mendengar kata nafsu bukan cakap duwe. Lalu 1 murtabak daging telah ku pegang, dan bawa bersama dengan muka lapar berjalan pulang ke kereta. Setibanya, aku.

Betul! ini nafsu. Perut aku penuh huhuhu

2 comments:

Anonymous said...

hahahah....aku lepas hujan g pasar malam...aku ingat dah isi perut awal2x boleh la tahan dugaan...tp lain jadiknya...makin 'ter'beli ada la...sigh~~~

inspirasi arjuna said...

hahahahaha..p.malam bsar dugaannya..