Saturday, May 5, 2012

berpeluh III

assalamualaikum,

tak larat nak berpeluh dah..tapi kata nabil "awak peluh2 pun saya suke". Ngade ko nabil...

berpeluh aku, nervous! dia dah sampai ke belum nie..awal pagi nie orang sejuk aku berpeluh. Dalam kereta (perjalanan) tadi sempat aku sembang2 dengan Afiq dan Razmi. Pasal possible soalan yang mungkin ditanya dalam majlis nanti. Kalau aku tak dapat jawab malu aku. dengan nervous lagi, jantung berdegup kencang. harap2 seluruh lafaz aku diterimalah dan berharap juga dia tak tanya soalan yang susah susah..

afiq dah park kereta, aku lantas keluar. Mulut masih lagi terkumat kamit membaca bismillah dan segala bacaan-bacaan yang aku ingat untuk menenangkan hati. berjalan menuju ke tempat majlis. Amin dah sampai dengan kereta viva hitam, menunggu dan berjalan sekali mengiringi aku. sambil berjalan diselak2 segala surat2 penting takut ada yang tertinggal. sia-sia pulak aku wat preparation semalam.

lalu dekat cermin pulak, check baju, kemas xkemas, cermin muka seraya berkata "InsyaaAllah semuanya akan selamat"..Aal iz well. sambil tangan tangan mengusap-usap dada.

menaiki tangga dengan perlahan, diperhatikan segala yang ada di sekeliling, kehijauan alam dalam dingin kabus pagi. Mengaut segala keyakinan. masih belum bertenang hati ini. Ainin pun dah sampai.

aku menolak pintu masuk, sejuk. tiada siapa lagi yang sampai.

aku menunggu..

alhamdulillah segalanya berjalan lancar
Viva FYP telah tamat
maka berakhirlah zaman kegelisahan FYP

No comments: