Thursday, May 10, 2012

sayang sangat ke? menyampah!!!

assalamualaikum,

semalam, aku bersama kawan dari bilik bersebelahan kepada bilik aku, iaitu kawan bilik sebelah, atau nama sebenar beliau firdaus. apa kami buat? kami berjalan menuju ke kafe untuk men"tapaw" makan malam. Kedai biasa yang menjadi pilihan, tidak lain dan tidak bukan kafe al-Quds. Hidangan nasi lemak kukus dan ayam goreng merupakan lauk common kepada orang2 poket nipis seperti aku.

Harganya murah dan memuaskan hati.

tapi semasa dalam line, memilih2 lauk ada yang tidak memuaskan hati aku. malah hati aku naik menyampah. apa yang menyampah?

ada la sorang mamat (refer kepada lelaki) dan sorang minah (hanya refer kepada perempuan dengan pakaian common style turun kafe). couple mouple lah kowt berdua nie. Amboi amboi amboi romantik menyampahnya mak ngah.

berjuta orang (exaggeration untuk menggambarkan ramai), beratur kat belakang diorang nak ambil ayam goreng panas2 yang baru di top up sebentar td, diorang boleh pulak duk berdrama swasta dekat depan tray ayam tue.

"urmm awak nak ayam nie? tak nak? yang nie ke? tak nak jgk, nak besar ckit ye..jap sy cari ye. yang nie boleh?" si minah tersebut memilih ayam untuk di letakkan dalam pinggan kekasih hatinya.

buta hati agaknya dua ekor nie? orang lain ramai kowt beratur kat belakang.

bukan di depan tray ayam jer, dah lepas tray ayam. depan bekas sambal plak.

"meh sini pinggan awk, sy nak letak sambal..urmmm cukup?tambah lg?sikit ke banyak?" masih lagi si perempuan itu menunjukkan bertapa sweetnya hubungan mereka, sedangkan orang belakang sweating menunggu diorang.

dan sampai depan kaunter bayaran, dia mintak plak telur dadar, maka menunggulah mereka di tepan kaunter. ke tepi aku nak membayar.

"eeeiiii panaslah," kata si perempuan.

yang kau duk gedik gedik tadi tak panas plak dengan "pakaian macam Malaysia nie tengah winter pada suhu di bawah paras beku" (utp gurl common style turun cafe beli makan).