Monday, July 12, 2021

Sakit Pinggang

 Assalamualaikum w.b.t

  1. Sakit pinggang aku, makin menjadi pulak sejak dua minggu kebelakangan ini. Setiap pagi lepas aku bangun, dah masuk kerja satu dua jam, mesti kena pergi baring dengan bantal bawah pinggang. 
  2. Lepas 1 jam baring dengan bantal bawah pinggang. Alhamdulillah lega pula. Dah boleh berdiri dan tak ada lagi rasa berdenyut-denyut. 
  3. Aku ke pejabat pengurusan Sabtu lepas. Tandatangan dua cheque penting untuk mula kerja pemasangan CCTV dan penapis induk air bangunan rumah ini. 
  4. Teringat berperang dalam AGM semata-mata nak menjawab dan meyakinkan kelebihan penduduk untuk mendapat undian memasang penapis air induk. 
  5. Balik kepada cerita sakit pinggang ini, aku bagitahu Khairemi, salah seoarang ahli jawatankuasa penduduk. Bakal chairman seterusnya tu. Khairemi pulak bagitahu aku yang kawan beliau ramai dah kena slip disk sebab tidak menjaga ergonomik kerja dirumah. Ah sudah!
  6. Aku mula risau, kemungkinan aku pun kena slip disk ni. Sebab setiap pagi aku duduk, memang sakit pinggang aku menjadi-jadi. 
  7. Mulalah pengembaraan aku mencari kerusi pejabat yang aku baik untuk aku bekerja di rumah. Dulu aku dah study kerusi mana yang aku nak beli. Aku dah masukkan dalam cart shopee aku.
  8. Sekali ada satu hari tu, sampai kerusi ala-ala gaming ke rumah aku. Isteri aku yang tersayang seorang tu beli buat surprise. Mungkin beliau kesian dekat aku sebab duduk atas kerusi plastik kenduri kahwin tu saja. 
  9. Dah isteri beli, okaylah kita guna sajalah. Aku pun dah remove kerusi yang aku nak beli tu daripada shopee cart aku. 
  10. Kerusi yang isteri aku beli ni, rupa-rupanya fabrik dia hanya sesuai untuk bilik yang punya penghawa dingin. Kalau jenis bilik rakyat marhaen yang hanya ada kipas siling ni memang berpeluh duduk atas ni. Dan setelah lebih 8 bulan guna kerusi ni, mungkin sebab berat aku pun jenis lebih muatan, maka span kerusi pun dah jadi nipis. Sekarang aku tengah study semula nak beli kerus pejabat yang proper jenis mesh sebiji macam pejabat punya.
Sekian.       



No comments: