Thursday, July 22, 2021

Trilogy

 Assalamualaikum w.b.t

  1. November atau Disember ini insyaallah, isteri aku akan melahirkan anak ketiga kami. Insyaallah lengkaplah trilogy keluarga kami. 
  2. Dalam dilema sekarang ini adalah situasi pendemik yang sedang kita lalui. Aku tak masih tak dapat bayangkan macam mana proses, nak pergi sana. Nak bergerak pergi balik ke hospital dan sebagainya. 
  3. Pada mulanya aku cadangkan kepada isteri. Bersalin lah dekat Andorra. Mula macam setuju tapi setelah difikirkan dan isteri aku ni ada background medical dan ada pengalaman bekerja dalam bidang yang sama. Yang dia fikir bukanlah nak selesa yang melampau, bersalin dekat hospital cantik, boleh update dalam instagram dan FB. 
  4. Dia hanya nak hospital yang betul-betul hospital. Bukan hospital yang sekadar yang sekadar nak jadi popular. Hospital ada ada pakar yang betul-betul pakar. Hospital yang ada segala kemudahan sekiranya berlaku kecemasan. Hospital yang ada bank darah sendiri. Sekiranya berlaku perkara yang tak diingini. Sekurang-kurangnya hospital akan mengambil tangunggjawab.
  5. Isteri aku cerita, biarlah di bersalin di hospital yang tidak disebut namanya oleh segala influencer, instafamous, asalkan hospital tersebut tak akan menyusahkan keluarga beli berlaku kecemasan. Mereka boleh buat keputusan dengan pantas dan tidak lepas tangan sehingga akhirnya tolak kes ke hospital kerajaan kerana tidak boleh atau tidak cukup kemudahan untuk menyelesaikan kes kecemasan. 
  6. Jadi aku mengambil stand sebagai seorang suami. "Baiklah, awak pilih sendiri hospital mana yang awak nak bersalin dan doktor mana yang nak attend awak. Saya sokong." 
  7. Buat masa sekarang isteri aku cuma aim, KPJ Damansara untuk dapatkan khidmat Dr Imelda Balchin. 
  8. Wow! sapa tak kenal Dr Imelda Balchin. Seorang doktor yang lantang menentang doula, antivaksin, penjual produk-produk kesihatan jalanan. 
  9. Saya okay sahaja. Takpa. Kita pergi dulu KPJ Damansara. Dapat ke tak Dr Imelda masih belum tahu. Takpalah. Kalau tak dapat pun isteri saya okay. Kurang-kurang KPJ Damansara adalah hospital sebenar. 
  10. Satu lagi yang merunsingkan. Nama anak ketiga ni. Aduh!
Sekian. 

No comments: