Saturday, August 13, 2011

13 ramadhan & dugaan berkasih sayang

dalam percintaan di umur belia, dugaan pasti datang. namun dugaan yang datang tidak lagi seperti di zaman cinta remaja seperti di zaman2 sekolah sekolah dulu. dulu kalo cemburu tu 24 jam. xbleyh si pasangan tue nk bersembang dengan orang lain sikit walaupun kawan2 sendiri.

namun meningkat dewasa, cerita cinta itu lebih matang. cemburu tetap ada namun PERCAYA itu lebih utuh. dugaan berbentuk lain pula datang. dugaan komitmen dengan kerjaya, keluarga dan si dia. dulu masa zaman remaja xpernah terfikir pown pasal nie. sikit2 suma ke dia. sekarang komitmen itu bertambah untuk kerjaya, family, kawan2 dan si dia.

dan keadaan akan jadi sedikit janggal bila salah seorang sedang bercuti dan sorang lagi tidak. orang bercuti nie bnyak masa tapi si dia sebaliknya. so time nie agak kritikal dimana yang bercuti akan menjadi sedikit tertekan dan ingin selalu bersama si dia yang selalu sibuk. dalam kes ini anda perlu sangat2 bertolak ansur. dugaan bertambah andai pasangan itu berjauhan. namun akan ada masanya si dia  disana amat memerlukan disini sebagai pendengar yang setia. si dia mengharap pasangannya masih akan terus mendengar bila si dia memerlukan. jadi pasangan perlulah mengalah dan mengelak dari melakukan perkara yang boleh menambah komplikasi dalam hubungan. contohnya merajuk dengan perkara2 remeh.

jika andai sebagai pasangan yang sedang banyak masa, maka bertolak ansur dan janganlah hiraukan perkara2 remeh. teruskan mendengar dan terus menunggu dengan setia. si dia perlukan inginkan masa bersama anda cuma dia ada komitmen lain yg perlu didahulukan bukan bermakna komitmen itu lebih penting dari anda. banyakkan bersabar.

sekian

4 comments:

Anonymous said...

cinta kdg2 best kdg2 bosan..

inspirasi arjuna said...

cinta tue cuma perasaan dan emosi, kalo kiter best maka best la cinta tue..kalo kiter bosan maka bosan lah cinta tue...

Anonymous said...

erk.. betol ker? kalo bercinta smua benda jd sedap even t*** hidung pon kate coklat tp bile putus hny Allah je taw.. cinta cinta.. adakah love is friendship? bg aku cinta tu di tgh antara besh atau bosan :)

inspirasi arjuna said...

ntah la xtau nk komen...bnda nie subjektif...mmg xkn sama suma org tp apa yg penting, kena bnayk belajar dan bersabar...