Monday, November 18, 2013

Se Tonik Pagi

Assalamualaikum

Apa jadahnya tajuk yang aku nak tulis nie. Biarlah. Cerita pagi-pagi Isnin nie memanglah tak best, sebab 1st day masuk keja lepas 2 hari cuti yang penuh aktiviti dan penuh rehat. Kiranya kalau tidur tue sampai nak termuntah la orang cakap.

Pagi nie pun samalah jugak. 6 pagi dah bangun solat subuh tapi rasa malasnya ya Tuhan. Macam mana nak pergi keja nie. Mengantuk tahap gaban dah nie. Sambung tidurlah, set alarm 7.30 pagi. Macam last week jugaklah. Moral dah down sebab tak sabar-sabar tunggu bila nak balik Kedah nie. Ada lagi lebih kurang 14 hari lagi.

Dah siap-siap nak keluar rumah dalam pukul 8 pagi macam tue. Keluar rumah macam biasa. Lesu berjalan. Naik motor. Letih nie tak dak dah. Siap boleh terlepas simpang lagi. Dah dekat-dekat nak sampai MRR2 baru tersedar, "ehhh macam mana pulak aku boleh sampai jalan nie?" Pusing la patah balik. Haishh mengelamun atas motor. Bahaya kot.

Sampai opis, hurmm hari nie alhamdulillah. Walaupun keluar lambat daripada biasa, sampai lebih kurang ja. Kereta banyak atas jalan tapi takda pemandu kereta yang tak waras hari ini, takda yang berenti tengah line putus yg motor nak lalu, ruang terbuka luas. Takda yang tukar lane sesuka hati tanpa signal. Semuanya bagus hari nie. Terima kasih pemandu di pagi Isnin ini.

Dah la aku penat, takda mood, semua orang yang aku jumpa daripada tempat parking moto sampai kat lobi tower semuanya buat muka. Tensionlah aku dengan environment macam nie. Berjalan ke nak masuk tower.

Tetiba ada terperasa sorang akak nie, macam kenal je. Dia senyum kat aku. Senyumlah balik kat dia, dah orang senyum kat kita kan. Dah la akak tue lawa. Perghhh terus segar macam baru kena inject dgn adrenalin. Senyum aku sorang bawak ke lift. Hahahahahahaha.

Sekian.

No comments: