Thursday, November 29, 2012

Berbaring dan Menulis

Assalamualaikum w.b.t

Aku sedang bayangkan. Malam hari. Duduk di kerusi rotan. Menulis blog ini. Sebuah meja. Di depan sebuah tingkap yang terbuka. Angin malam yang dingin. Lampu-lampu KLCC yang bersinar di tengah kota. Secawan teh oren dari Cameron Highland. Sepiring biskut Hap Seng (entah btol idak ejaan namanya). Vaah vaah vaah vaaahhh. So beautiful. Tambah diiringi lagu yang mendayu-dayu. Zikir terapi Hafiz Hamidun mungkin. Sedikit ubat untuk hati yang berdosa di pinggir kota. Emm mungkin sedikit lagu hindustan sekadar mewarna suasana malam (Heh heh heh).

Menulis idea-idea dari buah fikiran yang mungkin boleh dipertimbangkan. Walau ku tahu tak ramai yang membaca atau lebih tepat mungkin tiada yang membaca. Tidak mengapa. Sekadar mengekspresi perasaan suka dan luka. Orang cakap luka yang disimpan, nanti busuk sendiri. Aku menulis.

Malam ini tidak ada apa yang ingin aku tulis kerana aku sudah ketandusan idea di dalam sebuah rumah ini. Otakku beku. Tiada masalah, tiada kerja, tiada daya, tiada perkembangan. Ini membuat aku tidak sabar menunggu esok. Masuk rumah baru. Vista Wira Wangsa Maju. Semoga memuaskan hati.

Sekian

Aku yang tiada idea untuk menulis malam ini. 

No comments: