Wednesday, January 8, 2014

Baru Baru

Assalamualaikum

Selamat tahun baru=). Alhamdulillah sampai jugak kita ke tahun yang baru. Kesimpulan untuk tahun 2013 yang sudah berlalu. Apa yang baik dijadikan pengajaran dan yang buruk dijadikan teladan. Hakikatnya belajar daripada pengalaman dan kesilapan.

Bila masuk saja tahun baru sudah semestinya orang akan cakap pasal azam baru. Sudahlah, biar orang lain cakap pasal azam-azam nie. Blog lain mesti dah banyak tulis pasal azam, matlamat dan target untuk tahun yang baru ini.

Aku?

Entahlah, permulaan tahun baru aku di Kayu Nasi Kandar. Makan nasi kandar, ayam goreng, telur masin, sayur kubis goreng dan kuah campur. Minum limau ais. Hahaha, macam tengah order pulak. Malam 12 malam aku di kedai mamak atau lebih glemer "Mapley". Lapar oi. Sedar-sedar dah dengar bunyi tembakan bunga api, then baru dorang alih channel TV ke live sambutan tahun baru. Kira oklah, aku makan kat kedai, takdanya aku sibuk-sibuk nak berhimpit-himpit tengok konsert.

Namun malam tersebut jugak, ada benda yang tak sedap berlaku. Atas sebab-sebab tertentu, aku tak bolehlah nak cerita kat sini. Namun main point nya, orang yang bukan dalam situasi kita, takkan pernah faham keadaan kita sampai bila-bila pun. Biarlah sebaik macam mana pun dia dengan kita, se special mana pun dia sebagai kawan kita. Akhirnya semua orang hanya akan pentingkan diri, sedang mereka masih mengaku mereka adalah kawan kita yang terbaik.

Tahun ini juga insyaAllah, satu lagi episod baru dalam hidup aku akan bermula. Sedang dalam fasa persediaan.

Aku jugak dipindahkan ke projek baru. Alhamdulillah, kat sana aku rasa lagi best. Jauh daripada politik di line department, jauh daripada gosip rakan kerja yang back stabbing, pentingkan diri, dan kawan yang hanya pandai bermain dengan kata-kata. Aku lebih suka di projek, buat kerja sendiri, biarpun hampir setiap hari aku balik rumah dekat-dekat atau lebih pukul 7 mlm. Semoga Allah beri petunjuk kepada kami semua.

Musim orang kahwin pun dah berlalu kot. Rasanya baru ja lepas jemputan kenduri kahwin yang bersusun. Nie dapat lagi beberapa jemputan untuk bulan February. Untuk mereka yang baru dan akan mendirikan rumah tangga, tahniah dan selamat pengantin baru. Huh, peer pressure!.

Selebihnya, tahun baru ini aku mohon Allah permudahkan segala urusan, lindungi aku dan orang-orang yang aku sayang dan Allah murahkan rezeki aku, cepat-cepat kayo! Hahahaha.

Sekian.

No comments: