Tuesday, November 15, 2011

korang kata jiwang bila aku layan lagu nie kat bilik, tapi...

minggu nie mode jiwang dah sampai kowt, tudia tudia tudia...semalam lagu hindustan, pagi nie gerimis mengundang plak. sesudah subuh td ak menguatkan tekad untuk tidak tido dan mencari persembahan Ezad Exist, Rahmad Mega, Elly Axl's dan Zamani Slam kt AIM 18..setelah afiq mencanang2kan kehebatan persembahan tue..tp tue la punya aku cari kt "utube" tp xjumpa. taip "AIM 18" xda ape pown kuar tension aku. apa lagi nk taip huh?

toink! jatuh seketul idea. bek ak taip "Zizan AIM 18" sbb dia host event tue. so ak jumpalah selambak video2 AIM 18 tue, then ak scroll cari la dalam suggested list tue sampai aku jumpa video yg aku nk tue..at last jumpa pown. so aku pown layan la, nasib bek pagi2 nie internet utp laju ckit nk layan utube.

"terimalah lagu2 yang femes di pusat karaoke..." kata AC Mizal yg jugak host bersama zizan malam tue..hahaha..fakta yang tepat dari AC. btol x? ahaaa korg jgn tipu. xkn korg g karok nyanyi lagu negaraku plak kn?

jeng jeng! muncullah ezad exist kt tgh stage tue..
"dinginnya angin malam ini
menyapa tubuhku...
Namun tidak dapat mendinginkan
hatiku yang kau panas..
...
...
Siapalah aku ini untuk
memintal buih yang memutih
menjadi permaidani
sepertimana yang tertulis dalam novel cinta"

Perghhh syahdu kowt dengan suara masak lemak cili api ezad tue..

then kuar plak
"Itukah dia kekasih yang pernah berjanji
memberi cinta untukmu sepenuh hati
ia akan menyesal suatu hari apabila ia mengetahui
kekasihmu ini ingin kembali..
...
...
Oh kekasihmu ini akan merasa gembira
andai dapat bersama untuk selama-lamanya
hanya untuk menyayangimu
hanya untuk bercinta lagi

Andai engkau berduka aku yang pertama di sisi
andai engkau bahagia akukan terus berdoa
semoga suatu masa pintu hatimu kan terbuka
dan kita akan kembali bercinta lagi"
  
tudia Elly vokalis kumpulan Axl's (ak bru tau nama dia pg td..hahahahaha)

lepas tue kuar plak
"tak pernah ku alami
tak mungkin ku hindari
di himpit perasaan
bayangan gurauan..
...
...
andai diberikan emas permata
ku pilih senyumanmu
andai ku punyai mahligai cinta
ku hadiahkan untukmu

dalam berjuta bintang berkelipan
kau bagaikan kejora
antara ribuan mata menikam
takkan ku biarkan kau tenggelam..."

nindia, Rahmad Mega...mcm terkenang kenang ja kan...hahahhah

dan the last one dengan gaya biasa, spek mata hitam
otai nie kalo tgk muka dia confirm terus ingt kt 1 lagu yg paling femes gila zaman 90an dulu..
xyah aku tulis liriklah kn korg dah nyanyi dah lagu nie dalam kepala korg hahahaha...
gerimis mengundang...

overal perfomance mmg hot dan hit laah, terasa macam nk g karok terus lepas nie..hahahahaha
oklah aku ada kelas, chaw..

P/S: all d best kepada "awak" yang menghadapi tempat kerja baru dengan environment baru, staff2 yg baru..wat yang terbaik, sy tau awk boleyh..awk kn "Gadisku" mstla boleyh kn ;)...senyum selalu...kalo ada pape, here "Main Hoon Na"
P/S: sumber gambar HazmanFadzil

No comments: