Thursday, November 24, 2011

tanya sama semut..


semut-semut!..kenapa ko suka gula?
ntahlah..aku mmg dilahirkan suka bnda2 yg manis..
aku pun suks jgk itu gadis manis..xpown lagu zamani slam, manisnya rindu..
apa ko merepek nie, mamai ka?
ntahlah semut..aku mcm xsedap hati jer 2,3 ari nie..
xsedap..ko masak hati ko xletak maggi cukup rasa kowt..
hoi! jgn cakap lawak arr..
perghh sekali mcm romli la ko nie...
aku serius nie..
ok2 serius..apesal ko ase hati ko xsedap..
kalo ak tau xdalah ak citer kt ko..
apa ko rsa?bgtau simptom2nya..
mula2 aku ase mcm serabut, pastu mcm moral down, pastu malas nk study, pastu nk mkn bnyak7..
ko ada pk pasal pape kowt tue yg jiwa kacau tue..
pk pasal apa yer?
ko ada mimpi pape k, slalu t'ingt pasal pape k..manalah tau..
adalaaa, ak ada mimpi 1 psl 1 perkara nie yg lekat dlm kepala otak aku..tp skali jer ak mimpi mcm tue..
lain2?
lain2..urmmm ak pening kepala kira mcm serabut jgklah..
ko ase apa yg kurg dlm 24 jam ko?
maksud?
ada bnda yg ko slalu wat tp ko dah tinggal?
urmmmmm (pikir)..
cuba pikir..slalu mcm tuelah..
okkay, ada ak dah kurg berdoa pada Allah..tidak bersungguh2 dalam meminta..mungkin tue lah sebabnya..
hurmm kau dah jumpa..so apa tindakan ko?
hurmm...ok ak dah dpt jawapan...ak dah ada jalan..thankz semut..
anytime:)
ehh mcm kenal jer dialog tue..
alah ak pinjam ko punyerlah..
okkay..

P/s: Alhamdulillah, hidayah tue dtg dalam pelbagai bentuk..bila kita sedikit terpesong..Allah hadirkan hati yang merasa xsenang, susah, gelisah agar kita kembali merindu pada Yang Maha Esa..

No comments: