Monday, December 19, 2011

Apa aku buat disini?

Beberapa hari ini aku dilamun beberapa mimpi yang tak berkesudahan...
ada sesiapa boleyh tolong tafsirkan mimpi? arhhhh ia hanya mainan tidur dikala keletihan mengejar impian..

Assalamualaikum.

alhamdulillah, aku masih mampu bangun dikala pagi ini menjelma lagi. Sejenak aku berfikir - "Apa aku buat disini?"

Tak ramai anak pesawah, tak ramai anak penoreh, tak ramai anak peniaga-peniaga kecil dapat peluang disini - "Apa aku buat disini?"

Memang benar kata Pak Majid, kita sudah disuntik idealism Kapitalis. Mudah saja bagi siapa siapa yang kaya dan orang orang yang menyokong mereka tapi derita untuk si miskin yang lahir terhina - "Apa aku buat disini?"

Ayah dan ibu siang malam berdoa untukku semoga selesa dan elok elok belajar di sini tapi sekali lagi - "Apa aku buat disini?"

Untuk siapa aku disini?
Untuk apa aku disini?

Tuhan berikan ku mimpi
yang bisa aku jadikan ia realiti

agar bisa ku ubah diri
agar bisa ku ubah duniaku

semoga ia menjadi
tempat yang indah

untuk semua yang menghuni~

karya
Inspirasi Arjuna

No comments: