Thursday, December 8, 2011

Sekolah cinta: saya suka awak

Sekolah Tadika: Cinta tanpa syarat
Kita suka dia!
kita suka dia sebab dia cantik

kita tetap suka dia walau kita tak penah tahu nama penuh dia. Apalagi nak tahu nama bapak dia, nama mak dia lagilaa kita tak tahu. Hobi dia? Kesukaan dia? Kita tak tahu. Rumah dia pown kita tak tahu kat mana. Tapi, takpe sebab tiap-tiap hari kita boleh tengok dia kat sekolah.

Dah tue, dalam kelas, dia sebelah kita oooo...

Setiap hari kita akan bawak bekal sedap-sedap untuk makan waktu rehat nanti, sebab dia tak suka bekal yang dia bawak. Dia cakap tak sedap, kita tukarla bekal kita dengan dia. Dia makan nasi kita sampai haaabesss. Takpe, kita tak kisah asal setiap hari kita dapat duduk sebelah dia.

Kita suka dia walau kita tak pernah fikir pown dia pernah tak suka kat kita.

Sekolah Kebangsaan: Cinta kerna budi
Kita suka dia!
kali pertama kita jumpa dia masa kita pergi perpustakaan. Kita nak pinjam buku, kita kena jumpa dia sebab dia pengawas perpustakaan. Dia lawa!

Kita suka dia sebab dia baik, cakap pown lembut. Sekali masa kita masuk darjah empat. Dia masuk kelas kita. Duduk belakang kita. Dia baik, selalu pinjamkan pemadam dekat kita. Pemadam kita pulak selalu hilang sebab main lawan baling baling pemadam.

Kita tak rasa malu pun sebab kita selalu takda pemadam sebab dia tak pernah cakap apa-apa bila kita nak pinjam pemadam dia.

Rumah dia dekat dengan rumah kita. Yang lagi best tarikh lahir dia sama bulan dengan tarikh lahir kita.

Sekolah Menengah Kebangsaan: Cinta disebalik tabir
Aku suka dia..(Macho)
Tapi tak payahlah nak terhegeh-hegeh tunjuk muka aku suka dia. Dia patut tahu yang aku suka dia dari cara aku tengok dia. Dia patut dah sedar.

Sebab?
Dia lembut, dan tak gedik dengan budak laki. Dia pandai jaga diri dia. Dia pandai, mungkin tak sepadan dengan aku. So, aku tak payah sangat la nak harap dia suka kat aku yang serba kekurangan nie. Kalau aku anak orang kaya, adalah jugak satu point dia nak suka dekat aku.

Dia?
Aku tau bukan setakat nama penuh dia, nama penuh ayah dia, mak dia, dan semua adik beradik dia. Alamat dia ada dalam simpanan aku, membolehkan aku mengutus kad raya setiap tahun tanpa aku tinggalkan nota siapa pengutusnya. "Secret Admire".

Kenapa aku berlindung?
Sebab aku sedar aku tak sepadan dengan dia.

Universiti: Cinta di bumi yang nyata
xpayah sebut..korg dah tahu aku suka dia.
bukan sebab cantik, bukan sebab lembut, bukan sebab pandai ambil hati. Itu pakej yang aku dapat. Aku cuma intai si dia dan terus jatuh hati. Aku luahkan isi hati dengan 1 utusan email. Dia tersenyum tanda sudi menerimanya.

Status?
tak perlu, dia dah sedia terima aku seadanya seperti mana aku terima dia.

Dia ada banyak persamaa dengan aku. Pandangan tentang sesuatu, kecintaan kepada alam semula jadi, suka kepada kanak2 dan cara kami berfikir.

Perbezaan?
Aku tak kisah, perbezaan itu adalah satu nikmat. Perbezaan itu yang mewarnai kehidupan aku, memberi aku ruang untuk berfikir dengan lebih terbuka.

Dunia Kerjaya: Takdir Cinta
Bunga bukan sekuntum, Kumbang bukan seekor.
Kita hanya merancang Tuhan jua berkuasa menentukan.
Tapi Allah takkan aniayai usaha gigih hambaNya
berdoalah.

P/S I: apasal yang aku p cerita jiwang jiwang nie? gatai nak kawen dah ka?
P/S II: asalnya aku nak tulis citer lawak tapi dia jadi serius bila qusyei masuk bilik aku.
P/S III: Nanti aku ganti balik citer lawak.

2 comments:

Anonymous said...

tak lama dah tue...tak pe benda baik..Allah mudahkan....h_h

inspirasi arjuna said...

amiiin..
tp bukan tue yg aku nak sampaikan...aku nk bgtau perbezaan cara melihat cinta hehehehe