Friday, December 2, 2011

bila kita susah hati...

susah hati?
bila?
pernah rasa?
sbb apa?

hehehehe
banyak sangat soalan

yg paling penting
bila kita susah hati
apa yg patut kita buat?

dulu bila aku susah hati
aku akan cari sorg kawan yang nk dengar cerita aku

orang lain?
urmmmm
ikut cara org tue kowt

boss masa intern (Tn. Hj. Ismadi Ismail) ckp
kita mesti positive dengan Allah
...
sangat sangat
memberi erti pada aku

so 
sejak tue
aku suka inspire orang
supaya diorg pun berfikir mcm tue

letz be positive with Allah
anything can happen
tapi Allah takkn sesekali aniayai hambaNya

then
sejak tue jgklah
bila aku susah hati
aku masih boleh tersenyum

sbb aku tahu
Allah nk uji hati aku
bila Allah nak uji aku
maknanya dalam ribuan juta hamba2Nya
Allah ingat jgk pada aku

Dia sentiasa ada dengan aku

dengan rasa rendah diri dan penuh harapan
aku menadah tangan memohon pada Allah

supaya
diampuni segala dosa2ku
dosa2 ibu bapaku
dosa2 kaum keluargaku
dosa guru2ku
dosa rakan2ku
dan dosa seluruh umat Islam

ku memohon juga
agar

dikuatkan hati aku
dipermudahkan segala urusan aku
dimurahkan rezeki aku
dipanjangkan umurku dalam berkatMu
dijodohkan dengan pilihanMu
dan
diberi syurgaMu

ku memohon lagi
supaya Engkau

berikan juga segala rahmat ini
kepada insan2 yang aku sayangi
dan
menyayangi diriku

berikanlah aku petunjuk dan hidayah
serta
perkenankanlah doaku ini

amiiin
sumber gambar: budakbotak.com

No comments: