Friday, December 16, 2011

Perjuangan Sebuah Report

Setelah hampir setahun lebih, Setelah lama aku tinggalkan gelaran si pelajar. Malam semalam, aku tersengat oleh semangat pahlawan melayu yang telah lama tidur dalam jiwa dan darahku. Si pahlawan terjaga dan darahku membuak panas akibat maruah aku dicabar.

Aku mula menulis report final year project aku dengan semangat berkobar kobar pada jam 9.30 malam semalam. Serius, dengan berbekalkan semangat untuk memerdekakan diri aku serta menyucikan kembali maruahku. Bagai sang belang mengamuk dalam hutan, aku bagai menjadi seorang yang lain dari diriku pada kebiasaannya..

apa aku merepek nie?
sudahlah~

semalam aku tak tau pasai apa, tiba tiba aku ghasa bersemangat waja. Maybe, btoi kata kebanyakkan gadis blogger.

"Lelaki nie, egonya tinggi - darah si jebat"

so lepaih beberapa malam lepaih dimana aku seakan di"moral down"kan oleh insan yang...ntah, aku pun tak suka sangat kt dia tue..

mula mula aku memang moral down, orang kata tak baik kalau kita selalu sangat nak salahkan orang. tapi kejadian malam tue memang aku xpuaih hati.

"takpa hari nie hari hang, esok hari aku pulak"

so aku buatlah report final year project aku tue dengan sepenuh hati aku, dari pukul 9.30 malam semalam sampai la 7 pagi tadi.

masa tengah2 jalan tue, aku rasa macam dah moral down dah sebenaqnya,  pukul 3-4 pagi mcm tue...haaalaaa pagi pagi buta macam tue, aku soghang2 duk mengadap laptop nie. dengan rumate aku sedaaaapppp jaa dia tidoq...ingat aku tak tension ka..

tengok dalam cermin, mata putih aku dah ber urat merah..

tapi demi maruah, air muka punya pasal - aku terus menulis, membaca, menganalisis dan kembali menulis.

dan aku sengaja, sejuk2 pagi tue. aku p mandi sebelum nak smayang subuh..(kantoi sebelum nie xmandi sebelum smayang subuh). sejuk kowt!

lepaih smayang aku sambung kerja. Jam dah pukul 7 mcm tue..kalau aku sambung, ini kerja gila..boleh berdarah hidung aku 24 jam tak tidoq.

so aku pown mesej Benjamin Jacob Adillah  (maaf kalau salah eja nama ayah hang Ben), orang selangor dan Nik Mohd Qusyairi Mohd Zulkifli, orang terengganu.

"Aku baru nak tido, skunk pukul 7..tolong kejutkan aku pukul 10.30 ak nk touch up ckit lagi interim report then nak antr" lebih kurang mcm nie lah ayat aku...then aku tidoq.

pukul 10 - ada mesej masuk fon aku, aku tersedaq terus terjaga...ada orang antr gmbaq..aku terlupa sesuatu, aku terus call seseorang.

sekali msg aku pg tadi, rupanya aku tsalah antq, kena bebel dgn "orang rumah" sbb tak jaga tidoq..upppsss "orang rumah" atau "orang di rumah"..

then aku tak dapat tidoq dah - terus sambung buat kerja

terima kasih kepada Mohd Razmi Ziqri kerana meminjamkan motosikal beliau kepada aku untuk aku p hantaq report aku.

Sekian

bestnya baby nie tidoq
malam nie aku nak qada jugak

xyah bayang2
aku tak tidoq macam nie

P/S I : Post kali nie xda point.
P/S II: Apa point2? suka hati aku lah blog aku.
P/S III: Astaqfirullah...

No comments: